Σκοπός του εργαστηρίου Κηπουρικής

Σκοπός των εργαστηριακών μαθημάτων κηπουρικής είναι:

  • Να αναγνωρίζουν και να ταξινομούν φυτικά και ανθοκομικά προϊόντα και την χρησιμότητα τους.
  • Να εξοικειωθούν με τον τρόπο παραγωγής, καλλιέργειας και συντήρησης αυτών.
  • Να αναγνωρίζουν και να χρησιμοποιούν με ασφάλεια τα εργαλεία και τα μηχανήματα που χρειάζονται.
  • Να κοστολογούν και να εμπορεύονται τα παραγόμενα προϊόντα(επικοινωνία με τους αγοραστές, εξοικείωση στις συναλλαγές χρημάτων).
  • Να αποκτήσουν δεξιότητες και λεπτές κινήσεις με διάφορες κατασκευές καθώς και αυτοπεποίθηση, αυτογνωσία ότι μπορώ να παράγω προϊόντα, να κάνω κατασκευές, να τα εμπορευτώ και να έχω αμοιβή.
  • Να αποκτήσουν περιβαλλοντική ευαισθησία ως προς την χρήση του νερού, ρύπανση του περιβάλλοντος με φυτοφάρμακα, λιπάσματα, πλαστικά κ.λ.π.

Στις δραστηριότητες του εργαστηρίου κηπουρικής περιλαμβάνονται:

  • Παραγωγή φυτωρίου κηπευτικών και ανθόφυτων εποχιακών, τα οποία πωλούν στο προσωπικό του σχολείου μας και στις υπηρεσίες που στεγάζονται στον ίδιο χώρο. Τα έσοδα τα διαχειρίζονται οι ίδιοι οι μαθητές με την εποπτεία του υπεύθυνου εκπ/κού, οι οποίοι αφού αντικαταστήσουν τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν αγοράζοντάς τα, το υπόλοιπο μένει σαν κέρδος της ομάδας .Έτσι ενισχύεται το ενδιαφέρον των μαθητών για την παραγωγική διαδικασία, ασκούμενοι στο « παράγω- πωλώ- κερδίζω και ζώ»
  • Κάλυψη θερμοκηπίου με πλαστικό και καλλιέργεια εποχιακών ειδών μαρουλιού, φράουλας, μανιταριών κ.λ.π.
  • Η φύτευση, το κλάδεμα, η εγκατάσταση αρδευτικού συστήματος και γενικά η περιποίηση του περιβάλλοντος χώρου δένδρων, θάμνων και εποχιακών ειδών διεκπεραιώνονται από τους μαθητές.
  • Ανθοδετική-κατασκευή συνθέσεων με παχύφυτα, ανθοφόρα, πλατύφυλλα φυτά, διακόσμηση γλαστρών με την μέθοδο της χαρτοπετσέτας, ζωγραφική γυάλινων βάζων, ζωγραφική σε πέτρες που γράφουν την επωνυμία του σχολείου μας, συνθέσεις με διακοσμητική άμμο, ζελέ με τα κατάλληλα φυτά. Κατασκευή συνθέσεων και καρτών με αποξηραμένα φυτικά είδη που αγοράζουμε ή αποξηραίνουν οι μαθητές. Τα παραπάνω προϊόντα τα διαθέτουν οι μαθητές στο παζάρι που γίνεται στη γιορτή για τη λήξη του σχολικού έτους. Τα έσοδα διατίθενται για την αγορά υλικών για την επόμενη χρονιά. Επίσης προσφέρουμε δωρεάν όπου κρίνεται αναγκαίο σε κάποιες επισκέψεις μας σε υπηρεσίες ή πρόσωπα για να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας και την εκτίμηση της συνεργασίας σχολείου ?υπηρεσιών.
  • Κατασκευή κομπόστ (φυτικού οργανικού λιπάσματος) με άχρηστα φυτικά υπολείμματα κ.λ.π. που φέρνουν οι μαθητές από τα σπίτια τους και βιολογική παραγωγή των προϊόντων μας στο θερμοκήπιο.
  • Το 2007 οι μαθητές ενός τμήματος μας αποφάσισαν την έκδοση σχολικής εφημερίδας «κήπου έργο» με αντίστοιχα θέματα κυρίως, την οποία διέθεσαν στους μαθητές και στο προσωπικό του σχολείου.
  • Σε κάθε εργαστήριο κηπουρικής εγκαταστάθηκε Η/Υ με ένα πρόγραμμα «οδηγός καλλωπιστικών φυτών». Οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον.
  • Επίσης οι μαθητές συμμετέχουν στη κατασκευή Χριστουγεννιάτικων συνθέσεων, στεφανιών, κεριών, Πασχαλινών λαμπάδων όταν το σχολείο κάνει παζάρι ή για ανάγκες του σχολείου διακόσμηση στις γιορτές, δώρα κ.λ.π.
  • Οργανώνονται εκπαιδευτικές επισκέψεις σε θερμοκήπια παραγωγής βιολογικών προϊόντων, φυτώριο, κατάστημα γεωργικών εφοδίων, στην Αχάϊα Κλάους για κλάδεμα αμπελιού και ξενάγηση στους χώρους.

 Πηγή:Έκδοση ΕΕΕΕΚ Αχαΐας  σχολ. έτους 2009-2010

Για την αντιγραφή: Τσορμπατζόγλου Γιώργος ΠΕ19(Πληροφορικής)

Σπορά και μεταφυτεύσεις

Ήρθε η εποχή για να σπείρουμε και να μεταφυτεύσουμε τα κατάλληλα φυτά στο χώρο που προηγουμένως είχαμε φρεζάρει.

Όπως εξήγησε και ο γεωπόνος κος Περικλής Παπαδόπουλος στους μαθητές του, τα λάχανα και τα μαρούλια τα μεταφυτεύσαμε γιατί αναπτύσσονται σχετικά αργά.
Αντίθετα το σπανάκι και το ραπανάκι που έχουν γρήγορη ανάπτυξη τα σπείραμε.

Καλή σοδειά! 

 

Φρεζάρισμα

Ευχαριστούμε τον κο Σακελλαρίου που με την βοήθειά του, φρεζάραμε τις περιοχές του σχολείου που κρίναμε απαραίτητες.

 

Πρόσθετες Πληροφορίες