Σκοπός του Εργαστηρίου Αυτόνομης Διαβίωσης

To Εργαστήριο αυτό έχει κυρίως πρακτικό χαρακτήρα και ο βασικός σκοπός του προσανατολίζεται στην ανάπτυξη όλων των δυνατών και αναδυόμενων δεξιοτήτων των ατόμων με αναπτυξιακές δυσκολίες. Συνεπώς, ο μαθητής, -τρια βελτιώνει το επίπεδο μάθησης και κατάκτησης των βασικών δεξιοτήτων αυτοϋπηρέτησης , στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, ώστε να μπορέσει να αυτονομηθεί. Οι θεματικές ενότητες που διδάσκονται στο Εργαστήριο της Α.Δ. επιλέγονται με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών, -τριών, σε μια συστηματική προσπάθεια κάλυψης των βασικών αναγκών διαβίωσης τους.

Οι βασικές διδακτικές ενότητες είναι:
1. Διατροφή / Σίτιση: Ο μαθητής, -τρια αναγνωρίζει τα τρόφιμα, τα κατηγοριοποιεί σε ομάδες τροφίμων, μαθαίνει να τα καταναλώνει με την ανάλογη συχνότητα δηλ. την προτεινόμενη από το Μεσογειακό Πρότυπο. Επίσης, εκπαιδεύεται στην ορθή χρήση των μαγειρικών σκευών, των ηλεκτρικών συσκευών (πλυντήριο πιάτων, τοστιέρα, αποχυμωτής κτλ.) κατά την διαδικασία παρασκευής κάποιου φαγητού ή γλυκίσματος και επιπλέον, φροντίζει για την καθαριότητα των οικιακών χώρων. Τέλος, ο μαθητής, -τρια μαθαίνει την σωστή αλληλουχία ενεργειών για την διεξαγωγή της διαδικασίας σίτισης.
2. Ένδυση - Υπόδηση: Ο μαθητής, -τρια ονομάζει, κατηγοριοποιεί και διαχωρίζει τα ρούχα, τα παπούτσια, τα αξεσουάρ κ.ά. Μαθαίνει την σωστή αλληλουχία των ρούχων στο ντύσιμο και την επιλογή των ρούχων του ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες και τις περιστάσεις. Επιπλέον, εκπαιδεύεται στην ορθή χρήση των κουμπωμάτων των ρούχων και των παπουτσιών (φερμουάρ, κουμπιά, κορδόνια).
3. Ατομική - Στοματική / Προσωπική Υγιεινή: Ο εκπαιδευόμενος επιλέγει και χρησιμοποιεί τα προϊόντα και τα υλικά ατομικής (π.χ. σαπούνι, σαμπουάν, πετσέτα κτλ.), στοματικής (οδοντόβουρτσα, νήμα κτλ.) και προσωπικής υγιεινής (βούρτσα, πιστολάκι, αποσμητικό, νυχοκόπτης, βερνίκι νυχιών κτλ.).
4. Κυκλοφοριακή Αγωγή: Ο μαθητής, -τρια εκπαιδεύεται στη σωστή και ασφαλή μετακίνηση του στην κοινότητα, εκπαίδευση η οποία περιλαμβάνει την εκμάθηση των βασικών σημάτων κυκλοφορίας , τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και την ορθή συμπεριφορά του, ως επιβάτης.
Κατά την διαδικασία εφαρμογής των παραπάνω δραστηριοτήτων, όλες οι θεματικές ενότητες ακολουθούν μια εξελικτική πορεία δηλ. κάθε δραστηριότητα είναι διασπασμένη σε απλοποιημένα στάδια ώστε ο μαθητής, -τρια να αναπτύξει και να κατακτήσει τις δεξιότητες που του παρέχονται.

 

Πηγή:Έκδοση ΕΕΕΕΚ Αχαΐας  σχολ. έτους 2009-2010
Για την αντιγραφή: Τσορμπατζόγλου Γιώργος ΠΕ19(Πληροφορικής)

Πρόσθετες Πληροφορίες