Ιστορία - 1821 ως 1963

Το 1821 επαναστάτησε εναντίον των Τούρκων που την κατέστρεψαν σχεδόν ολοκληρωτικά, αλλά κατάφερε ν' απελευθερωθεί το 1828.

Το 1829 ο Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας επιλέγει την πόλη να αναπτυχθεί ως λιμάνι προς την Ευρώπη και οι εξαγωγές, κυρίως της σταφίδας, της επιφυλάσσουν μια εντυπωσιακή ανάπτυξη. Αναθέτει στον φίλο του αρχιτέκτονα Σταμάτιο Βούλγαρη την εκπόνηση πολεοδομικού σχεδίου που προέβλεπε τη διάνοιξη κάθετων και οριζόντιων δρόμων, μεγάλων πλατειών, καθώς και την επέκταση της πόλης έως την παραλία.
Το Καρναβάλι εξελίσεται από το 1870Το Καρναβάλι της Πάτρας, εξελίσσεται από το 1870, που καθιερώνεται η παρέλαση και κατασκευή των πρώτων αρμάτων. Αποτελεί το χαρακτηριστικότερο αστικό Καρναβάλι, απόρροια της επτανησιακής και ευρωπαϊκής παιδείας, που επηρέασε την κουλτούρα των Πατρινών.

Το 1887 η Πάτρα συνδέεται σιδηροδρομικώς με τον Πειραιά και από το 1890 με τον Πύργο.

Το 1902 η Πάτρα είναι η πρώτη πόλη που αποκτάει τραμ στην Ελλάδα, τό οποίο όμως σταματάει την λειτουργία του το 1917.

Το 1922 οι πρόσφυγες από τη Μικρασιατική Καταστροφή και οι Έλληνες του Πόντου φθάνουν στην Πάτρα, ενώ αργότερα οι εσωτερικοί μετανάστες της μεταπολεμικής εποχής και οι Κύπριοι πρόσφυγες της μαρτυρικής Μεγαλονήσου συμπληρώνουν, με το τέλος του 20ου αί., την πληθυσμιακή διαστρωμάτωση διαμορφώνοντας το σύγχρονο πρόσωπο της πόλης με την άναρχη δόμηση.

Πρόσθετες Πληροφορίες